Sunday, December 23, 2007

تک ستاره


چقدر ساختگی میشود وقتی روی روزها یا شبها اسم میگذارند تا شاید آن اسمها یادآور دلخوشیها یا نگرانیهای گذشته باشند. انگار گاهی خود آن احساسها تحت شعاع اسمها قرار میگیرند و حتی هدفها ممکن است فراموش شوند. دیشب نه اسم خاصی داشت و نه رسمی اما دلخوشیها از انبوهی اندر در نمگنجید. با دوستهای قدیمی قرار گذاشتیم و رفتیم بیرون غذا خوردیم. بعضی از دوستان قدیمی را فرصت نشده بود که قبل از قرار دیشب ببینم و این تازه شدن دیدارها بطور غیر منتظره بر خوشیها مزید علت شد. حسام ، مازیار و یاسمین، حسین و مریم و حتی دوستانی نو. و دوست کوچکی به اسم نگار که وقتی قرار شد برای من اسم انتخاب کند از بین اسامی عمو علی، آقا علی و علی ، اسم علی گلی را انتخاب کرد. کوچکی از جنس بزرگتر های خوش قلب. نه بخاطر انتخاب چنین اسمی برای من. بلکه بخاطر قدرت ودقتش در انتخاب تمام کلماتی که به زبان می اورد

غصه نمخورم که "چه کوتاه است شبهای وصال دلبران یارب" و نمیخواهم که "خدا از عمر ما بر عمر این شبها بیفزا". اما میخواهم روزی خوشی سهم آدمهای بیشتری در این دنیا شود. میخواهم خوشی سهم همه بچهای دنیا باشد. دلم نمیخواهم خوشی یک عصاره غیر قابل دسترسی و مستتر در نامها باشد.
میخواهم تو را و دوست میدارم تو را

...

5 comments:

Anonymous said...

آمین!
میخواستی جای ما را هم خالی کنی علی گلی.

Ali said...

از اینکه بسیار بجا پیله فرمودید ممنون. بابا شما که تشریف داشتید ما در خدمتتان بودیم. اسامی هم که ذکر کردم اسامی کسانی بود که اولین بار میدیدم.

پ.ن: خیلی مخلصیم ها

Anonymous said...

میخواهم روزی خوشی سهم آدمهای بیشتری در این دنیا شود. این جملت یه اقیانوس عمق داشت برادر

Anonymous said...

سلام. چطوری؟ خوش گذشت؟
سالم رسیدی؟

Ali said...

salam jaaneh baraadar
khoobam khoooooob. khosh gozasht che khosh gozashtani.
baa zahmathaayeh maa chetor hastid? saalem resdiam vali tooyeh London yek rooz majboor shodam bemoonam choon havaapeymaam takhir daashtesh va be havapeymaayeh dovom naresidam.
salam mehdi aziz ro beresoonid.
baa ehteram